Стильові домінанти фортепіанної музики закарпатських композиторів ХХ — початку ХХІ століть
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.14.2018.151121Ключові слова:
фортепіанна музика, Закарпаття, закарпатські композиториАнотація
Розглянуто стильові домінанти формування та професійного становлення фортепіанних творів закарпатських композиторів ХХ — початку ХХІ століть на фоні панорами стилістичних процесів та в загальному контексті ХХ століття. Водночас, зауважено зв’язок із найважливішим контекстом — класичним (академічним) досвідом, історично маркованим певними стилістичними парадигмами. Встановлено, що стратегія розвитку була регіонально специфічною, а «воля до стилю» спричинила симбіоз стилістичних ейдосів. Зокрема, доведено, що початковим напрямом формування стилістичних домінант фортепіанної творчості закарпатських композиторів першої половини ХХ — початку ХХІ століть був модерністичний, а також алюзивний шлях вироблення стилю з тяжінням до романтичного полюсу.
Посилання
Kozarenko O. V. Get` vid absurdu! // Art line. 1997. # 7–8. S. 32.
Medushevskiy V. K. K probleme suschnosti, evolyutsii i tipologii muzyikalnyih stiley // Muzyivkalnyiy sovremennik: Sb. st. / sost. V. V. Zaderatskiy. Moskva: Sov. kompozitor, 1984. Vyip. 5. S. 5–17.
Ortega-i-Gaset X. Degumanizaciya my`stecztva / per. O. Tovstenko // VsesvIt. 1992. # 3–4. S. 144–158.
Chekan Yu. Pro dva pry`ncy`py` organizaciyi obrazu svitu (na pry`kladax ukrayins`koyi muzy`ky` 1970–80-x rokiv) // Ukrayins`ke muzy`koznavstvo. Ky`yiv: Ky`yivs`ka derzhavna konservatoriya im. P. I. Chajkovs`kogo, 1991. Vy`p. 26. S. 94–21.
Yarko M. Ukrayins`ka fortepianna sonata. Drogoby`ch: Redakcijno-vy`davny`chy`j viddil Drogoby`cz`kogo derzhavnogo pedagogichnogo universy`tetu im. Ivana Franka, 2009. 90 s.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Ліанна Бучок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.